Kolem největší vodní nádrže až k Alpské vyhlídce

Nasedněte na horské kolo a vydejte se z obce Frymburk na Alpskou vyhlídku. Městečko se nachází na levém břehu vodní nádrže Lipna, kde si vychutnáte šumavské a rybí speciality. Dominantou Frymburku je gotický kostel sv. Bartoloměje s věží novogotického stylu. Náměstí je obklopeno parkem s letitými stromy, sochou Adalberta Stiftera, Morovým sloupem a kašnou.

Z centra Frymburku vede hned několik tras. Vyrazte po cyklostezce okolo Lipna a pokračujte směrem na Lipno nad Vltavou. Následně využijte cyklotrasy číslo 33 (případně zelenou turistickou značku), díky které se dostanete na Slupečnou. O kousek dále vás čeká bobová dráha v překrásné přírodě s úchvatným výhledem na Lipenské jezero.

U rozcestí se žlutou turistickou značkou se vydejte vlevo a pokračujte vzhůru na Slupečný vrch. Tam na vás čeká stezka korunami stromů, na jejímž konci se nachází 40metrová vyhlídková věž. Užijte si výhled na alpské vrcholky, Lipenské jezero, Šumavu a Novohradské hory.

Pokračujte dále po žluté turistické značce k rozcestí Alpská vyhlídka. Za ní si užijete vrchol Kaliště a po lesní pěšince a zpevněné lesní cestě se postupně dostanete ke kapli Panny Marie Bolestné a dále zpět do centra Frymburku.